Minder klachten bij OV-loket over OV-Chipkaart

Het OV-loket heeft minder klachten ontvangen over de OV-Chipkaart. Er zijn ruim 1200 klachten ingediend over de 'rampzalige' OV-Chipkaart. De klachten gaan voornamelijk over defecte kaarten waarop nog resterend geld staat en verkeerde afschrijvingen van het OV-Chipkaart saldo. Deze problemen zijn bekend bij Trans Link Systems en het is nog onbekend wanneer deze mankementen echt verdwenen zijn. Volgens een woordvoerder van het vervoersbedrijf wordt er met man en macht gewerkt om de in- en uitcheckpalen te verbeteren. De oorzaak zou liggen aan het feit dat de scanpalen soms geen verbinding kunnen maken met de servers van Trans Link Systems waardoor de chipkaart corrupt kan raken en niet meer kan worden gelezen waardoor de kaart dus defect is.

Dit jaar wordt het OV-loket verder uitgebreid om meer klachten op te vangen van boze reizigers. Als u zelf de dupe bent van geblunder door Trans Link Systems kunt u contact opnemen met het OV-loket door naar de website www.ovloket.nl te gaan.